Powered By Blogger

Sunday 15 April 2012

Perpecahan PR telah bermula


Ketua Himpunan Penyokong PAS Penang kini Menentang Pakatan.

alt


Dr. Oii @ yang merupakan Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Negeri Pulau Pinang merangkap Ketua Penerangan DHPPP pada 25 Mac 2012 telah mengisytiharkan tentangannya terhadap PAS dan Pakatan Rakyat secara keseluruhannya.Satu sidang media telah dibuat di Pasar Awam Bayan Baru berhubung perasaan tidak puas hatinya dengan layanan PAS Pus Vellautham at terhadap DHPP.

PAS Pusat menuduh DHPP Pulau Pinang tidak efektif dan tidak berfungsi sekaligus menyebabkan Dr. Oii @ Vellautham berasakan dia telah dikhianati oleh parti yang disokongnya selama ini.Sidang medianya telah dihadiri oleh 9 orang wartawan dari Sinar Harian, The Star, Guan Ming Daily, TV3 dan Utusan, manakala Dr. Oii @ Vellautham hanya hadir seorang tetapi mewakili 50 orang ahli DHPP Pulau Pinang yang tidak berpuas hati dengant indakan PAS Pusat yang tidak melayan tuntutan kalangan ahli-ahli DHPP negeri dan Pusat agar diberi peluang menjadi calon mewakili PAS pada PRU13 kelak.

Antara ucapan Dr. Oii @ Vellautham ialah:-Tindakan keluar parti adalah kerana tidak percaya dengan kepimpinan PAS Pusat kerana tidak mencalonkan seorang pun dari kalangan ahli DHPP di 6 buah negeri seperti yang dijanjikan untuk kerusi-kerusi Pilihanraya.Dr. Oii akan berusaha untuk menjadi calon Bebas di DUN N.38 Bayan Lepas dan sanggup bekerjasama dengan sesiapa sahaja termasuklah dari UMNO - BN bagi menghadapi Pakatan Rakyat pada PRU akan datang.

PAS disifatkannya sebagai sebuah parti bukan untuk orang Islam, malah bukan juga untuk semua kaum sepertimana yang dijanjikan walaupun di Pulau Pinang sendiri sudah ada lebih 1000 orang ahli DHPP.Dia tidak ekcewa apabila membuat keputusan untuk keluar dari PAS malah menganggap keputusannya itu akan diikuti oleh ahli-ahli DHPP yang lain di seluruh Malaysia selepas PAS mungkir janji untuk meletakkan calon bukan Islam pada PRU akan datang.

Berdasarkan maklumat, Dr. Oii @ Vellautham telah memohon untuk menjadi calon PAS di DUN Bayan Lepas, tetapi hasratnya bukan sahaja ditolak malah dia dituduh sebagai gila kedudukan dan jawatan. Layanan buruk telah diberikan oleh kepimpinan PAS Pulau Pinang dan PAS Pusat.Ekoran pengumuman yang dibuat oleh Dr. Oii @ Vellautham, lebih kurang 50 orang ahli DHPP Pulau Pinang, majoritinya dari masyarakat India turut bertindak keluar parti sepertimana Dr. Oii.

No comments:

Post a Comment